invigning 6 juni - summering

Invigningen 6 juni blev lyckad i sitt minimalistiska format. Gudstjänsten gav en fin andlig samling och det föregående samtalet fungerade livgivande för deladet under vandringen. Jag är ledsen att jag inte kunde vara med hela vägen, för under den bit jag vandrade hade jag det så fint.
  • Samtal om pilgrimleder samlade 14 deltagare som delade sina tankar och erfarenheter i form av en dubbel runda där var och en sade sitt utan kommentarer. Efter detta följde ett kort samtal i fri form.
  • Invigningsgudstjänsten samlade ett 30-tal deltagare. Domprosten Annica Agnebrant predikade och textläsning gjordes av Erland Söerström och några av vandrarna växelläste en fölrbön hämtad ur ps 25. Pilgrimssnäckor och kors delades ut till invigningsvandrarna.
  • 17 personer vandrade mot Viksta med Gudrun Rosén som vandringsledare, Iréne Persson som stigfinnare och en jourbil(vem) som även tog hand om packning. Under vandringen blandades perioder av meditation i tystnad med perioder av delande respektive samtal. Fikarast i Öster-Ekeby. Jag var tvyngen att bryta i Burunge för att kunna delta i krönikespelets repetitioner.
  • i Viksta firades mässa och församlingen bjöd på fika.
  • en mindre grupp vandrade mellan Viksta och Tensta med Gunilla Rödström som vandringsledare.

    Inga kommentarer: