Min gård i Hälsingland

Jag har köpt en liten gård med 3,5 ha mark. Den ligger i Röstbodarna nästan i anslutning till Helgonleden mitt emellan Holmsveden och Kilafors. se gården från ovan här på en flygbild från enirokartor: https://kartor.eniro.se/m/a9mRX. Huset är under upprustning men jag kan bo i köket som är nästan klart medan jag gör något åt resten. Huset skall ha solel och vedkaminer och hjälp med uppvärmning av solen. Vatten finns i en kran utanför huset. Det kommer med självtryck från en källa högre upp i backen.

En grå lada, det gula huset, lagården och det gamla garaget

Uppifrån lagården med gula huset och ladan skymtande i bakgrunden

Lillstugan är 2,5x3 m och här ett par människor bott.


1 kommentar:

Sven sa...

Grattis Kurt!
Fin gård, vilket kap!
Mvh Sven på vandring i Harg